Genel

CPC Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPC, birçok site sahibi tarafından merak edilen konular arasında yer almaktadır. Günümüzde özellikle dijital pazarlama sektöründe bulunan kişiler, sitelerine daha fazla müşteri çekmek için genellikle PPC reklamcılığına güvenmektedir. Süreci optimize etmek için, tıklama başına maliyet dahil izlenecek birden çok konu yer almaktadır. CPC de bunlardan bir tanesidir. Tüm bu detaylar CPC nedir sorusunu da merak edilen bir konu haline getiriyor.

CPC nedir sorusunun yanıtı bir kısaltma olup açılımı Cost per Click, yani Tıklama Başı Maliyet şeklindedir. PPC Pazarlama ve Çevrimiçi Reklamcılıkla ilgili bir konudur. Reklamınıza yapılan her tıklama için ödediğiniz ücret olarak tanımlanabilmektedir. Kalite puanı, reklam sıralaması ve teklif stratejisi gibi faktörler, reklamınız için tıklama başına maliyet sonuçlarını etkilemektedir.

CPC Hesaplama Formülü

Örneğin, reklam veren 50 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödediyse, CPC(cost per click) 3,00₺ olur. Bkz: (150/50 = 3₺)

CPC Hesaplama Nasıl Yapılır?

Bir sitesinin asıl CPC oranı, görüntülü reklamlar veya video reklamlar gibi yayınlanan reklamların biçimine de bağlı olmaktadır. Hedef kitle ve arama terimlerinizin ne kadar rekabetçi olduğu, ilgili reklamlar için teklif tutarınızın ve tıklama maliyetinizin ne kadar etkili olacağını etkilemektedir.

Reklam yerleşimi ayrıca Bing, Google, görüntülü ağ gibi arama motorlarında ve LinkedIn gibi diğer sosyal medya platformlarında veya Facebook reklamlarında değişiklik göstermektedir. Genel olarak, CPC tıklama oranı, işlem başına maliyet, dönüşüm oranı ve BGBM gibi diğer tıklama reklamcılığı ölçümleriyle birlikte izlenebilmektedir.

CPC hesaplaması ise reklam maliyetinin bir reklam tarafından oluşturulan tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanmaktadır. Dolayısıyla buradan hareketle bir kişi kaç tıklama için ne kadar ücret belirlemişse, buna göre bölüm yaparak maliyet hesaplaması gerçekleştirebilmektedir.

Ancak bunların standart olmadığı da bilinmesi gereken bir konudur. Bir tıklama için ödediğiniz miktar, sektörünüzün ne kadar rekabetçi olduğuna bağlı olmaktadır. Daha fazla rekabet, reklamınızın görülmesi için daha yüksek maliyetler anlamına gelmektedir. Konum, pazar nişi ve rekabet gibi konular işletmenizin tıklama başına ne kadar para ödeyeceğini de belirlemektedir.

CPC Nasıl Olmalı?

Cost per Click reklamı yapılan ürün ya da hizmete bağlı olarak farklılık gösterebilmektedir. Genel olarak tıklama başı maliyet bir satıştan elde ettiğiniz kârdan daha az ödeme yapmanızı ve diğer herhangi bir ücretli reklam modelinden daha fazla satış yapmanızı sağlamalıdır. 

CPC kampanyası yapıldığında, ortalama bir CPC teklifi, yani her tıklama için ödemek istediğiniz maksimum tutar belirlenmektedir. Ardından da reklam veren, söz konusu bütçe bitene kadar reklamınızı kullanıcılara sunmaktadır. Bunun yanı sıra kampanyanın her web sitesi için özel şekilde hazırlanması gerektiği de unutulmamalıdır.

CPC İçin Bazı Uygulamalar

Click per Click oranlarınızı iyi bir şekilde optimize etmek istiyorsanız, özen göstermeniz tavsiye edilen bazı durumlar yer almaktadır. Bunlardan ilki anahtar kelime araştırmasıdır. 

Anahtar kelime araştırması, başarılı bir PPC kampanyasının ilk adımıdır çünkü insanların nişinizde gerçekte ne aradığını bilmiyorsanız, kararlarınızı yönlendirmek için verilerden ziyade olasılıklara güvenilecektir. Planlı bir anahtar kelime araştırması bu nedenle detaylı şekilde yapılmalıdır.

Ancak bununla sınırlı olmadan dikkat edilmesi gereken bazı durumlar da bulunmaktadır. Reklamlarınızın sizinle alakalı olmayan terimler için gösterilmesini engellemek için reklam grubunuza negatif anahtar kelimeler eklemek de önemlidir. Böylece daha da iyi sonuçlar elde edilebilmektedir.

Bunun yanı sıra Click per Cost için teklifler de önemlidir. CPC reklamlarına bakarken maksimum maliyetiniz veya maksimum teklifiniz önem taşımaktadır. PPC’de başarılı olmak istiyorsanız, teklif yönetimine özen gösterilmelidir. 

Bu kapsamda neyin işe yarayıp neyin yaramadığı konusunda dikkatli bir inceleme yapmak gerekmektedir. Ek olarak bir anahtar kelimeye ne zaman bağlı kalacağınızı, onu ne kadar kullanmaya devam edeceğinizi ya da artık istediğini sonuçları getirmiyorsa ne zaman değiştireceğinizi bilmek de şarttır.

Son olarak başarılı bir Click per Cost için açılış sayfası da büyük önem taşımaktadır. Böylece CPC ile internet sitenize gelen kullanıcılardan ve müşterilerden daha fazla sonuç elde edilebilir. Bu nedenle web sitesinde özellikle ana sayfada mevcut olan metnin ve görsellerin optimize edilmesi önerilmektedir. 

Ayrıca her zaman olduğu gibi sorunsuz bir şekilde çalışan, müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren bir web sitesi de önem taşımaktadır. Her ne kadar CPC hesaplaması ve kampanyası kolay bir mevzu gibi dursa da anlaşılabileceği üzere oldukça detaylıdır. Profesyonel yardım almak, bu nedenle büyük önem taşımaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir